SOLYMONE BLOG

SAPP TO CONTEST IF BY-POLL HELD FOR PENSIANGAN

keningau: Sabah Progressive Party (SAPP) President Datuk Yong Teck Lee said the party would contest if a by-election is held for the Pensiangan parliamentary seat.

He said local residents here who are either party members or supporters would get the chance to be the candidate.

Yong was responding to a question from a supporter during a SAPP seminar here, Friday. About 600 members together with their leaders participated in the one-day course.

Yong said he was pleased that SAPP still had strong support in rural areas.

In Sook division, he said they have five party branches with about 1,000 members and in Nabawan, there are three branches with 320 members near Nabawan township, Sapulut and Pensiangan.

On former SAPP Deputy President Datuk Raymond Tan who intends to form a new political party, SAPP Vice President Datuk Philip Yong said Tan is more likely to be a supporter than a party leader.

In the seminar, several supporters proposed that Yong be nominated as the candidate for Pensiangan as many believed he is not politically selfish and has shown sincerity in his struggle to serve the Sabahans' interests.

On Sept 8, the High Court here declared null and void the Pensiangan parliamentary election result in which PBRS President Tan Sri Joseph Kurup won the seat unopposed on nomination day on Feb 24 for the 12th General Election in March.

On Sept. 11, Kurup applied for a stay of execution at the Federal Court in Putrajaya, Kuala Lumpur, following the Kota Kinabalu High Court decision. The decision on Kurup's appeal would be heard on Jan. 7, next year.

DAILY EXPRESS NEWS
3 comments:

Salam Bro,

Sumandak masih lagi keliru dengan tindakan yang bakal Yong dan Jeffrey lakukan di kerusi P.182 Pensiangan...

Macam manapun kedudukan Andipai adakah beliau masih lagi calon PKR akan datang... Sumandak yakin khabar mengatakan bahawa mereka dah sepakat dalam memperjuangkan matlamat dan visi dalam politik Sabah masih lagi kabur....

Bukankah ni adalah sifat HIPOKRIT yang sering dibawah oleh Yong dan Jeffrey...


Sumandak bayu,
Salam kembali,
Selalu nya dalam dunia politik, banyak amalan yang kita tidak duga boleh berlaku. Dalam dunia realiti, Hipokrit dan penipuan ada lah lumrah dalam politik.
Kalau dulu nya kawan, kini boleh jadi lawan atau sebalik nya. Tidak banyak yang di heran kan. However, keputusan akhir nya, ‘The best will be the winner’.
Siapa dan siapa yang akan menjadi calun akan di tentukan juga kelak. Apa lagi kawasan tersebut di anggap panas. Kawasan penentuan, kata kan.
Namun, saperti biasa, semua pun merasa mereka boleh menang kerana sokongan penggunadi berpehak pada mereka.
Saya di fahamkan bahawa Dr Jeffry dan Yong pun di sebut-sebut juga untuk bertanding. Kedudukan Andipai pun maseh belum dapat ditentukan.
Bernard S. Maraat pun tidak ketinggalan juga untuk merebut peluang bertanding semula dan di pilih menjadi YB sekali lagi.
Agak nya ‘ Aramai T ‘ juga ya?
Dalam pengalaman saya, BN maseh kuat dalam serba serbi. Kuasa di tangan mereka. Dan yang penting rakyat di sabah masa kini maseh belum lagi betul -betul kena tiupan ‘Angin-Angin surukan (Tsunami)’.
Itu pun selaku pemerhati, kita kena tunggu juga apa yang berlaku nanti. Relaks


Salam Solymone,

terima kasih atas perkongsian maklumat kerana ada kalanya kita kena juga mendengar ulasan dari orang yang berpengalaman seperti solymone....


VISITORS DETAIL LOCATION


VISITORS GEOFLAGS SINCE AUGUST 26, 2009

SABAH, MALAYSIAN BORNEO - THE LAND BELOW THE WIND

https://www.youtube.com/watch?v=FwwqqEiV0is

National Portal News Onine

Translate

TOTAL PAGES VIEW SINCE 30 DAYS AGO

TRANSLATE TO YOUR LANGUAGE

Solymone

My photo
Tenghilan, TUARAN, Sabah, Malaysia

MY FACEBOOK

VISITORS LOCATION GLOBE

VISITORS NATIONAL FLAG

VISITORS GEOFLAGS BY CITY

WHY I KEEP RE-VISITING SABAH

WHY I KEEP RE-VISITING SABAH
Clicks To Read

IINTERNATIONAL BLOGSPOT

BLOG ARCHIVE

MALAYSIAN BORNEO BLOGGERS

MALAYSIAN BORNEO BLOGGERS

...................................................................

...................................................................
MALAYSIAN
Blog Widget by LinkWithin