SOLYMONE BLOG

UMNO, SABAH STYLE


UMNO Bahagian Kimanis sebulat suara mencalonkan Datuk Seri Najib Tun Razak untuk jawatan Presiden parti dan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden.
Bahagian juga telah mencalonkan Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, Datuk Rais Yatim dan Datuk Seri Syed Hamid Albar untuk jawatan Naib Presiden.
DATUK SHAFIE HJ AFDAL MASEH MENUNGGU PENCALONAN DARI SABAH UNTUK BERTANDING NAIB PRESIDEN UMNO
Apa yang menarik, ia lah tiada nama dari Sabah yang di senaraikan oleh UMNO Bahagian Kimanis untuk jawatan penting dalam UMNO pusat. Sedangkan kita pernah mendengar bahawa YB. Datuk Shafie Haji Afdal telah menawarkan diri untuk bertanding jawatan Naib Presiden.
Persoalan timbul; sama ada ujud perpecahan di kalangan pemimpin-pemimpin UMNO di Sabah. Lumrah nya kita akan berbangga kira nya ada di antara pemimpin kita yang memegang jawatan tinggi di bahagian pusat. Saperti Naib Presiden dan sebagai nya.

DEKAT DI MATA JAUH DI HATI
Bilamana Bahagian Kimanis tidak mencalonkan Datu Shafie, secara am nya ini ada lah petanda yang tidak baik untuk Datuk Shafie. Kerana selain dari Kimanis, mungkin beberapa bahagian lagi di Sabah ini yang akan mengikut langkah UMNO Bahagian Kimanis. Pasti kita tunggu.
Walau pun fahaman kita berbeza dalam banyak hal di peringkat negeri, namun selalu nya kita bersatu di peringkat nasional.
Contoh nya kita semua gembira bilamana pada suatu ketika, Stacy dan Azarina Azhar telah masing-masing dinobat kan sebagai juara Akademi Fantasia6 dan Bintang RTM. Title yang selama ini hanya di bolot oleh artis-artis dari Semenanjung.

Datuk Shafie bersama Ahli-Ahli USBO
PENUTUPAN
Memang tidak dapat di nafikan kita pun mengamalkan demokrasi di sini, namun untuk menjaminkan maruah, perpaduan dikalangan orang kita, perlu juga di ambil kira. Bak kata perpatah ‘ bersatu kita teguh bercerai kita rubuh’.
Walau macamana pun, Sebagai langkah awal, tindakan UMNO Bahagian Kimanis untuk menidakkan Datuk Shafie dalam senarai mereka, melambangkan bermula nya era baru ke arah perpecahan.
Pasti nya perkembangan ini mendapat perhatian dari Pakatan Rakyat, terutama sekali dari Datuk Seri Anwar Ibrahim
0 comments:

VISITORS DETAIL LOCATION


VISITORS GEOFLAGS SINCE AUGUST 26, 2009

SABAH, MALAYSIAN BORNEO - THE LAND BELOW THE WIND

https://www.youtube.com/watch?v=FwwqqEiV0is

National Portal News Onine

Translate

TOTAL PAGES VIEW SINCE 30 DAYS AGO

TRANSLATE TO YOUR LANGUAGE

Solymone

My photo
Tenghilan, TUARAN, Sabah, Malaysia

MY FACEBOOK

VISITORS LOCATION GLOBE

VISITORS NATIONAL FLAG

VISITORS GEOFLAGS BY CITY

WHY I KEEP RE-VISITING SABAH

WHY I KEEP RE-VISITING SABAH
Clicks To Read

IINTERNATIONAL BLOGSPOT

BLOG ARCHIVE

MALAYSIAN BORNEO BLOGGERS

MALAYSIAN BORNEO BLOGGERS

...................................................................

...................................................................
MALAYSIAN
Blog Widget by LinkWithin